Chamotoshi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pikku-Artikkeli: Tierit

Siirry alas

Pikku-Artikkeli: Tierit Empty Pikku-Artikkeli: Tierit

Viesti  Mashpulp Ma Loka 18, 2010 8:36 pm

Huomiio: Tämä guide on todella sekava joten joku toinen saisi huomioida miten asiat saataisiin paljon yksinkertaisemmiksi.

-Kirjoittanut Mashpulp

Tämä on sellainen aihe jota monet aloittelevat kyselevät joten tämä on vähän hankala aloittaa. Tierit ovat siis eräänlainen ryhmittely kilpailullisessa pokémonissa jonka avulla pelaajat voivat pelata suhtkoht tasaväkisesti. Miten tierit ollaan luotu ja kuka niistä vastaa? Kaikkien kilpailullisten pokémon sivustojen äiti Smogon Universityhän niistä ensinnäkin päättää. Päätökset missä tierissä mikäkin taas katsotaan pokémonin käytön ja vahvuuden mukaan.

Useimmat legendaariset esimerkiksi Kyogre ja Mewtwo kuuluvat Ubereihin koska ne ovat liian vahvoja Over Used (OU) pokémoneille.

Over Used taas sisältää käytetyimpiä pokémoneja esimerkiksi Scizor ja Blissey.

Border Line on väli Tier jota ei oikeasti pelata, vaan sen pokémonit ei käytöltään ole niin yleisiä mutta ne ovat liian vahvoja Under Usedin (UU).

Under Usedia pelataan taas pokémoneilla jotka ovat turhan vahvoja Never Usediin (NU).

Never Used on niin sanottu pohja-tieri, jossa löytyy pokémoneja jotka kärsivät paljon Over Usedissa joka on standard tier.

Tämä ei tarkoita, ettei Never Used Pokémon pärjäisi Over Usedeja vastaan vaan tämä systeemi on juuri kehitetty niin että pelaajat jotka haluavat pelata Never Usedeilla ei kohtaisi esimerkiksi Tyranitaria (OU) joka voisi tehdä tuhoa paljon. Never Usedissa on monia toimivia pokémoneja. Itse olen OU Rain Dance tiimissä käyttänyt Qwilfishiä joka toimii mainiosti. Typhlosion on myös todella tehokas ja toimii OU:ssa myös. On myös olemassa Never Used Pokémon Quagsire, joka on täydellinen countter Choice Specs/Scarf Kyogrelle joka siis on Uber. Tiereihin ei siis kannata kangistua. Tiereissä on vain erinlaisia pelityylejä, esimerkiksi Over Usedissa tarvitaan paljon enemmän predictaamista kuin Never Usedissa. Tämä on juuri se syy, minkä takia itse teen välillä virheitä Never Usedia pelatessa. Predictaan liikaa jolloin siitä tulee mis-predict. Tierit kannattaa vain sen takia muistaa, koska on hyvä kertoa vastustajallesi, että millä tierillä pelaat, sillä hän voi varautua asiaan ottamalla oman tiiminsä joka on keskittynyt samaan tieriin.

Sekavuuteni vuoksi kerron lyhyesti esimerkin:

Minä haastan Lyijyn. Kerron Lyijylle, että haluaisin testata uutta UU-tiimiäni häntä vastaan. Hyvänä ystävänä Lyijy päättää suostua vaikkei hänellä ole kuin OU ja NU tiimi. Tässä tilanteessa Lyijy voi vain käyttää NU tiimiään koska ne ei ole UU:ta "tasokkaampia". Minun tiimissäni taas saa olla Never Used Pokémoneja Under Usedin lisäksi sillä Tierit rajoittavat vain ylös päin.

Tier-listat Smogonista:
Uber
Over Used
Borderline
Under Used
Never Used

Mashpulp
Admin

Viestien lukumäärä : 83
Join date : 17.10.2010
Ikä : 31

Gym Challenge Tiedot
Salimerkit: 0
PokéDollar PokéDollar: 0
Arvo: Pelaaja

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa