Chamotoshi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Gym Challengen Säännöt (Beta)

Siirry alas

Gym Challengen Säännöt (Beta) Empty Gym Challengen Säännöt (Beta)

Viesti  Mashpulp Ke Loka 27, 2010 12:30 am

Hahmotiedot

Kun katsot Avatarini alla olevia tietoja, huomaat että siellä löytyy kohta jossa lukee "Gym Challenge Tiedot". Sen alapuolella näet Salimerkkini, PokéDollarini ja Arvoni. Sitä painamalla pääset yksityiskohtaisempaan sivuun, jossa löydät yksityiskohtaisempia tietoja kuten nimen, iän, kotikylän tai tiimini tiedot. Jokaisella pelaajalla tulee olemaan tuollainen liittyessään peliin. Nyt käymme läpi nopeasti mitä kukin kohta tarkoittaa.

Nimi: Hahmosi nimi. Tämän voit määrittää itse.
Ikä: Hahmosi ikä. Tämän voit määrittää itse.
Kotikylä: Hahmosi kotikylä. Tämän voit määrittää itse.
Salimerkit: Ansaitut salimerkit. Arvo nousee jokaisen salipäälikön jälkeen. Kahdeksalla voit haastaa Elite4:n.
PokéDollar: Pelin valuutta. Tienaat PokéDollareja voitetuista matseista. Pelin aloitus budjetti on 100.
Pisteet: Kaikki hahmosi ansaitut PokéDollarit muodostavat pisteet.
VS. Seeker: VS. Seekerin virta. Mikäli VS. Seekerissäsi on virtaa, voit haastaa jonkun toisista pelaajista otteluun.
Kuvaus: Hahmosi kuvaus. Tämän voit määrittää itse.
Tiimi: Tiimisi tiedot tulevat tähän. Tiimin luot itse, mutta vain pelinjohtahjat voivat muokata sitä jotta pisteytys menetelmä toimisi.

Pelin aloittaminen:

Peli aloitetaan siten että pelaajat luovat itselleen tiimit. Tier-rajoitteita ei ole, vaan Pokémonit ostetaan tiettyyn PokéDollar budjettiin. Tämä budjetti on tällä hetkellä 100. Pokémonien hinnat menevät tierien mukaan:

Not Fully Evolved - 14
Never Used - 15
Under Used - 17
Borderline - 20
Over Used - 22

Mikäli sinulle jää PokéDollareita yli, saat säästä ne.
Kun yli vähintään 15 pelaajaa on osallistunut peli voi alkaa. Pelaajat ottavat turnausmatsin jonka sijoitukset otetaan ylös. Turnauksen voittaja saa Championin paikan, toiseksi jäänyt saa Elite4:n neljännen paikan ja tämä jatkuu ensimmäiseen Gym leaderiin saakka. Mikäli joku näistä pelaajista joutuu lopettamaan toimintansa, häntä ns. jäljessä olevat pelaajat

Ensiksi Champion tekee uuden tiiminsä, jonka budjetti on tällä kerta 120.

Tämän jälkeen korkein arvoisin Elite4 valitsee taktiikkansa ja tekee tiiminsä 120 budjetilla. Tämä voi olla joku tyypitys tai taktiikka, esimerkiksi Rain Dance tai Tailwind kunhan 5 pokémonia oikeasti näyttää kuuluvan joukkoon. Esimerkiksi Water mono tiimissä pitää olla 5 wateria, mutta viimeinen slotti voi mennä vaikka Toxicroakille. Toinen esimerkki on vaikka niin, että Rain Dancessa on Leadi joka tuo sateen, neljä sweepperiä ja joku nopea sweepperi/revenge killeri. Tämän jälkeen kolmas Elite4 tekee saman jonka jälkeen toinen ja ensimmäinenkin tekee saman muistaen, ettei samaa taktiikkaa saa valita. Toki ihmiset voivat sopia asioista jos toisella ei ole niin väliä, mutta korkeammalle sijalle päässyt top 13 on aina voitolla näissä kiistoissa.

Sitten on neljän kovimman Gym Leaderin vuoro. Gym Leaderit valitsevat vain tyypityksistä eivätkä siis saa tehdä mitään taktiikka tiimejä. Näillä tiimeillä on 110 budjetti ja tiimi pitää sisältää jälleen 5 pokémonia jotka kuuluvat tähän kyseiseen tyyppiin.

Neljä ensimmäistä Gym Leaderia luovat tiiminsä 110 budjettiin, mutta pelaavat täysillä monotiimeillä. Täten vesisali ei siis saa enää ottaa Toxicroakkia vaan joutuu tyytymään johonkin muuhun.

Loput pelaajista käyttävät samaa tiimiä mitä käytti turnauksessa.

**Jatkoa tulee**

Mashpulp
Admin

Viestien lukumäärä : 83
Join date : 17.10.2010
Ikä : 31

Gym Challenge Tiedot
Salimerkit: 0
PokéDollar PokéDollar: 0
Arvo: Pelaaja

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa