Chamotoshi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mistä se lähti?

5 posters

Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Mistä se lähti?

Viesti  pakke To Loka 28, 2010 7:44 am

Pakko nyt näillekkin alueille oli jotain laitettava, kerta tänne ihmisiäkin on alkanut virrata. Razz
Mutta siis Otakunurkkauksessa olisi varmaan hyvä aloittaa nämä syntiset keskustelut ihan siitä, mistä kaikki sai alkuunsa. Miten, milloin ja mistä teidän Anime/Manga palvontanne lähti liikkeelle, tämä on juuri oikea paikka avautua. : 3

Itse olen noin 4,5 vuotta ollut tällä synkällä ja mutkikkaisella tiellä, jonne päädyin 2006 kesälomalla... Vaikka ennen niin paljon aina lomia odotin, vähintään puolivälissä miulle iskee aina lomisin kauhea tylsyys, joten noinapäivinä tuli katottua telkkaria PALJON.. Yleensä tuo telkkarirumba alkoi joskus keskellä päivää, syy saatto vaikka olla se että joku muu oli vallannut koneen (yleensä Mash) taikka äiti oli piilottanut koneesta hiiren (Kyllä sitä se teki).. No Mashpulpin kanssa tylsyytemme takia tylsisteltiin ja katottiin aluksi jotain TV sudokua, joka nyt oli aivan älytöntä ajantuhlausta, mutta silloin ei me mitään muutakaan jaksettu tehdä. Välillä sitten vaihdeltiin kanavia, ja jossain kohtaa sieltä tuli ja ilmestyi ruutuun sellainen nimi kuin Drahonball Z. Silloin telkkarissa pyöri jotain Cell saagan jälkemmäisiä jaksoja joissa Gohan oli jo kasvanut isoksi ja pian ois pitkästä aikaa Maailmanvahvin turnaus. No onnistuin sitten koukuttumaan Dragonballista jonka jälkeen koko kesäloman arkipäivät meni uutta Dragonball jaksoa odottaessa. (Yleensä telkkarirumba oli tällänen Sudoku -> Cyborg 009 -> DRAGONBALL Z)

Jonkunaikaa tämän jälkeen kesällä päätin tutustua sitten paremmin tähän aiheeseen ja mennä kauppaan ostamaan Dragonball mangaa. Silloin kaupoissa oli menossa 34 numero, (Gokua vahvempi Soturi) en sitä heti halunnut ostaa, vaan pyysin äidiltä jospa voisimmi käydä läheisessä kirjakaupassa, no kyseisestä kirjakaupasta löytyi vain Dragonballin numero 17, (Ennenkokematon kauhu) joten päätin sitten tyytyä siihen (kävin sitten myöhemmin samana päivänä ostamassa tuon 34:n, mutta se on tärkeää että tuo numero 17 on ensinmäinen mangani.. =P) Ja siis minua yhä mietityttää, että joskus 06-07 varmaan muistin jokaisen manganumeron nimen, nykyään Dragonballista muistan kaikki nuo tärkeimmät nimet ja uusista sarjoista en niitä useasti edes katso, joka on harmittavaista koska olisi siistiä leveillä porukoille ja näyttää miten Otaku/nolife on muistamalla kaikkien mangojensa nimet tjv..

Ekana vuotena en oikeen muuhun mangaan/animeen tutustunut kuin Dragonballiin, mutta pikkuhiljaa siinä tuli Mashin kautta tutustuttua esmes. Narutoon ja Love Hinaan. Pian telkkari lopetti Dragonballin lähettämisen, ja alkoi näyttämään Fullmetal Alchemistia. Fullmetal Alchemistin jälkeen tajusin, että on todella paljon erinlaisia sarjoja, jonka jälkeen seuraamani sarjat alkoivat lisääntyä nopeaa vauhtia.. Tuolloin olin jo olevinaan mestariotaku, vaikken usko että tiesin silloin vielä mitä Otakut ovat. : D Nuo ekat pari vuotta olivat nyt vähän yksipuolisia, kun katoin vain Shounenia mutta nyt on vähän pöydät kääntyneet. Pakko vielä sanoa että Dragonballin sain mangana kasaan joskus tyyliin alle vuoden harrastuksen alusta, tosin silloin en vielä oikein muita mangoja lueskellut joten aikani kului Dragonballeja divareista kaivaen. Nykyään omistan yli 300 mangaa, ja lisää tahtoisin kovasti, mutta budjetti : /..

Ennen tuota varsinaista mangafaniuttani oli hyvin paljon tietenkin tykännyt noista Maikkarin ja nelosen lastenohjelmista jotka olivat animea, vaikken koskaan sitä tiedostanut, silloin ne olivat tavallisia lastenohjelmia. Myös Totoro oli todella kova sana pienempänä, ja pidän sitä kovana tekijänä, miksi olen yhä animefani. Pokemon, Totoro ja Dragonball, ei tähän muuta tarvitse ; 3..

Nykyään minua ei enään niinkään kiinnosta ylipitkät Shounen sarjat, että nykyään menee tuollaiset max 24 jaksoset Draamasarjat paremmin. : 3

Toivottavasti tekstini ei ollut mitään maailman tylsintä sorttia, eikä kirjoitusvirheet paista kymmenen metrin päähän...
Noh, luulen että se oli siinä : 3..

Mites teille, mikä toi teidät tänne mangan/animen ihmeelliseen maiilmaan? En tiedä muista, mutta itse olen aina tykännyt lukea miten muut ovat joutuneet tähän harrastukseen taikka mitkä ovat olleet ensinmäisiä sarjoja joita olet seurannut.. : 3
pakke
pakke

Viestien lukumäärä : 14
Join date : 19.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Otava

http://s4.zetaboards.com/pokemonkommuuni/index/

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Vs: Mistä se lähti?

Viesti  Cross To Loka 28, 2010 7:39 pm

Voisin kliseisesti sanoa, että ensimmäinen animetuttavuuteni olivat Muumit ja Pokémon. : D

Minulla ei ole oikein kunnollista muistikuvaa, mistä anime/manga villitys lähti liikkeelle omalla kohdalla. Kaipa ensimmäinen sysäys oli joskus hmm.. 6-7 vuotta sitten järjestetyillä japanimessusysteemeillä. En muista niistä paljoakaan. Sain sieltä ensimmäisen mangani, Dragon Ball 14. En ole koskaan tämänkään takia sarjasta pitänyt, mutta minulla on tuo manga edelleen tallessa.
Sen jälkeen iskin silmäni mangaan nimeltä Ranma ½, joka on edelleen yksi suosikeistani. Lainasin kaikki osat kirjastosta ja luin koko sarjan lävitse. Sitten olikin aika jo tutustua uusiin sarjoihin ja kohteeksi tuli Inuyasha, joka oli alkanut vain vähän aikaa sitten ilmestyä suomeksi. Sehän oli tietysti ihan huippu juttu, kun sai ihan ostaa mangaa ja säilyttää sitä hyllyssä. Kohta alkoikin jo kilpailu siitä kenellä sitä mangaa oli eniten hyllyn täytteenä. Aloitin Inuyashan keräämisen osasta 6, joten pitihän ne muutkin sitten hommata.

Joskus seiskalla sain ensikosketukseni Narutoon, tosin hieman oudolla tavalla. Olimme tukioppilaiden kanssa koulumme perinteisellä seiskojenpäiväjutulla, jolloin siis tukarit järjestivät koulun jälkeen jotain ohjelmaa. Olimme keilaamassa ja keilauksen jälkeen menimme kiinalaiseen syömään. Istuin samassa pöydässä yhden tukarimme ja kahden kaverini kanssa. Toinen kaverini ja tukari alkoivat yhtäkkiä hehkuttaa SasuNarua, joka on edelleen btw paritus, jota vihaan. Minä ja toinen kaverini olimme tietysti ihan pihalla.
Kotia päästyäni päätin ottaa hieman lisää asioista selvää ja iskinkin ensimmäiseksi silmäni Nejiin, josta tuli ensimmäinen Naruto fanituksenkohteeni, ennen kuin sarjasta edes juurikaan tiesin mitään.
Sitten alkoi tämä legendaarinen mangojen ostaminen, mutta kun Narutoa ei löytynyt suomeksi piti tyytyä ostamaan englanniksi ja lukemaan netistä. Kaikkea oheiskrääsääkin kertyi aika suurilla rahasummilla.

Tämän jälkeen kuvioihin astui mm. sarjat Azumanga Daioh, Death Note, Ouran High School Host Club, Elfen Lied. En kovin montaa sarjaa ole koskaan katsonut taikka seurannut, koska olen aika nihkeä tutustumaan uutuuksiin muiden suosittelemana.

Vuosien mittaan innostus on hieman hiipunut, enkä pidä mangaa enään sen ihmeellisempänä kuin länsimaista sarjakuvaakaan. Tosin hyviä sarjoja tulee ostettua aktiivisesti suomeksi, vaikkakin suomennokset ovat vähän niin ja näin.
Uusin animejuttu (minulle) minkä olen katsonut, oli varmaan Super Mario Bros.: Peach-hime Kyushutsu Dai Sakusen!. Ah miten ihanan pitkä nimi.
Cross
Cross

Viestien lukumäärä : 13
Join date : 18.10.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Espoo

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Vs: Mistä se lähti?

Viesti  Rocketgamecorner2 Ma Marras 08, 2010 12:42 am

Mun manga-Anime villitys alkoi dragonballista. Ensimmöinen kirja oli 24. En nykyään ole mikään hirveä DB fani mutta ihan mukava sekin on=). Nykyään olen naruton. soul eaterin ja pokemon adventuresin(Tai pokemon mangan ylipäätään)fani. Lemmpari hahmo narutossa on kiba, soul eaterissä stein ja pokemon adeventuresista en tiiä.

Rocketgamecorner2

Viestien lukumäärä : 6
Join date : 29.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Vs: Mistä se lähti?

Viesti  Jefre Ma Marras 08, 2010 1:12 pm

Juu, eli mun otakuilu lähti siitä, kun näin Fullmetal Alchemistin ENKKUTEKSTEILLÄ!, enkä vielä silloin tiedostanut Alchemistin olevan animea, vaan pidin sitä vaan piirrettynä (yeah, tulevan vitosluokkalaisen logiikkaa vuonna 2005), kunnes sain tietää, että kyseessä on yhtä japanilainen sarja kuin Pokémon ja Digimon, ja sekös sitten pist et: "Jaah, kait tota vois kattoo". Noh, eipä aikaakaan (ironisesti samana vuonna) kaverini alkoi katsoa Narutoa, josta tuli myös oma lemppari siihen aikaan. Sitten siirrytään kutosluokan loppuun, ja Death Noteen, eli, aloin katsomaan yllätysyllätys, Death Notea, josta nousi ihan kova animesarja, kovempi kuin Naruto, kun se päähenkilö oli sellanen nero lukiolaispoika. Sen aikana katselin kaikkea periaatteessa, Bleachia, Amaenaideyoa (kyllä, ecchi iski jo silloin kyntensä minuun). Ja seiskalla jäi Naruto vähän vähemmälle ja Death Note nosti ilkeää päätään.

Siirryttänpäs kahdeksannelle, ja animetaantumuksen vaimealle puolelle, eli silloin ei tullut muuta animea kateltuakaan, kuin näitä "lasten" animeita, eli Digimonia ja Pokémonia, paitsi Neon Genesis Evangelionia, jota tuli jo vitosluokkalaisena katseltua.

Yhdeksäsluokkalaisen silmin anime alkoi taas kiinnostaa näin Last Exilen, Death Noten (taas), ja muiden televisiossa pyörineiden animeiden kautta. Muista kyllä sen 2009-joulun, kun kaverini kautta löysin Animefreak-sivuston, ja katsoin sieltä Sumomo momomo ~The Strongest Bride In Earth~in, ja Zero No Tsukaima-sarjat, jolloin anime alkoi kiinnostaa taas enemmän, ja tilasin heti tammikuun alussa nykyisin omistamani GunGrave-sarjan boksin,josta vielä (ironisesti) on muutama jakso näkemättä.

Sitten näin kesällä (2010), oli joku aamuyö, jolloin pyörin ircissä, ja juttelin yhden tyypin kanssa, joka oli kattonut Highschool of The Deadia, ja sai minutkin sitä katsomaan.

Edit: Kiitos Candy kun mainitsit Sonikku Xän, koska itsekin katsoin kyseistä sarjaa ruotsidubeilla Jetixiltä nelosluokalla.

Mangapuolella on niin yksiselitteistä kuin olla ja voi, eli Fullmetal Alchemistia ostan ja luen kuin mikäkin = omistaa kaikki numerot 1-...


Viimeinen muokkaaja, Jefre pvm Su Marras 21, 2010 7:47 pm, muokattu 1 kertaa
Jefre
Jefre

Viestien lukumäärä : 5
Join date : 23.10.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Tornio

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Vs: Mistä se lähti?

Viesti  Candykitten Ma Marras 08, 2010 11:10 pm

Minullahan tämä lähti jo vuonna 2004, muttei virallisesti. TV:stä tuli Hamtaroa, johon tykästyin erityisen paljon (fanitan sitä yhä Very Happy), joten sitä aloin seurata. Tiesin kyllä, että se oli japanissa tehty, mutta en tiennyt sen olevan anime.

Virallisesti otakurumbani alkoi vuonna 2007, kun tutustuin Sailor Moon-nimiseen sarjaan yhen Dollmakerin kautta Very Happy
Sailor Moon oli todella jännittävä anime, ja siitä lähti myös tämä mangan piirtäminen. Mulla on edelleen tallessa maailman ensimmäinen mangapiirrokseni, joka on aika sukka. Razz

Sailor Moonin lisäksi tutustuin miljoonaan muuhunkin animesarjaan, mm. Sugar Sugar Runeen, Pretty Cureen, Tokyo Mew Mewiin, Mermaid Melodyyn, jne. mutten oikeen jaksanu ruveta seuraamaan niitä.

Vuonna 2008 syksyllä löysin Lucky Star-nimisen sarjan. Melkein vuoden ajan elämäni pyöri vain Lucky Starin ympärillä, oli pakko katsoa kaikki jaksot, oli pakko saada mahdollisimman paljon oheistuotteita. Sain myös pari kaverianikin innostumaan Lucky Starista.

Ja sitten, vuoden 2009 syksyllä näin kaverini pelaavan Pokemon Pearlia. Muistin, että olin joskus vuonna 2003 pelannut Pokemon Sapphire-nimistä peliä emulaattorilla, joten otin pelin uudelleen esiin kansioistani, ja aloin pelata = jäin koukkuun. Vähän aikaa tämän jälkeen innostuin myös Pokemon Animesta, ja seuraan sitä nykyäänkin.

Vuoden 2010-keväällä siskoni löysi Sonic X-animen, josta minäkin innostuin.. ja josta lähti liikkeelle -sen jonka nimeä en mainitse-jutun piirtäminen :'''D

Japanifriikkiyteni tarina pähkinänkuoressa
Candykitten
Candykitten

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 17.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Helsinki

http://pinyakissa.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä se lähti? Empty Vs: Mistä se lähti?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa