Chamotoshi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ambipom | Laaast Resoooort!

Siirry alas

Ambipom | Laaast Resoooort! Empty Ambipom | Laaast Resoooort!

Viesti  KimSky Ma Loka 18, 2010 2:45 am

Jaetaan nyt minun Ambipomini (ja Little Cupin Aipomin) Last Resort-setti.

Nimi: Last Resort
Move 1: Fake Out
Move 2: Tickle
Move 3: Protect / Substitute
Move 4: Last Resort
Item: Leftovers / Liechi Berry, Focus Sash
Ability: Technician
Nature: Jolly (+Spe -SpA)
Evt: 252 Att / 4 Def / 252 Spe

Eli tosiaan, porukka ei tykkää miun Ambipomistani, setti perustuu siihen että kaikki hyökkäykset tulee periaatteessa aina käytettyä.
Avataan Fake Outilla (Steadfast ja Inner Focus popet ei tietenkään ole kivoja) -> Protect (Tsekataan tekeekö vastustaja fyysisiä vai spesiaalihyökkäyksiä vai meinaako hän vain setuppaa kivet tai vastaavat) -> Tickle (Tämän jälkeen Last Resort murhaa 95% Leadeista joihin oon törmännyt) ja sitten vain Last Resortia, kun HP:t tipahtavat Liechi Berryn tasolle Last Resortilla saa alas jopa joitain kivityyppejä ja 2HKO Skarmorynkin olen nähnyt.

Substitutea voi käyttää protectin tilalla jos tahtoo aktivoida Liechi Berryn nopeasti itsekseen, itse vain en pidä hipareiden tippumisesta nopeasti kovin alas. Leftistä voi käyttää substituten kanssa, jolloin selviytymismahdollisuudet paranevat.
Focus Sash on vähän riskaabeli, mutta saattaa mahdollistaa sweepin (Fake Out [flinch] -> protect [miss] -> tickle [dmg to 1] -> Last Resort]), mutta tämä on hyvin riskaabelia minusta.

Counterit
Taunt-leadit, Ambipom on nopea, mutta suurin osa tauntleadeista outspeedaa sen.
Steelit, Heatran ja Steelix ovat hyvin epäkivoja kun ne ovat Ambipomia vastassa.
Special attackerit, Ambipomin defenset eivät ole kovin korkeat ja Tickle ei auta Special Attack-tilanteissa juurikaan mitenkään.
Kummitukset, niitä vastaan tällä setillä et voi tehdä mitään.

Tiimikaverit
Doubleseissa jos Ambipomin kaveriksi saisi jonkun joka pystyy laskemaan vastustajan popejen attackia / SpA:ta tai osaa Follow Me'n
KimSky
KimSky

Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.10.2010
Ikä : 34
Paikkakunta : Lapua/Lappeenranta/Ruokolahti/Espoo

Gym Challenge Tiedot
Salimerkit: 0
PokéDollar PokéDollar: 2
Arvo: Pelaaja

https://www.youtube.com/user/KimTheSkyChamp

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa